EU-s pályázat informatikai fejlesztés

Informatikai fejlesztés a Nelson Flottalízing Kft-nél

· a szerződött támogatás összege: 14.720.316 Ft
· a támogatás mértéke (%-ban): 35 %
· a projekt tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés): 2020.11.30
· projekt azonosító száma: GINOP-3.2.2-8-2-4-16-2018-01471

A Nelson Flottalízing Eszközbérbeadó és Autóparkkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság a GINOP-3.2.2-8.2.4-16 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása c. pályázati felhívásra beadott GINOP-3.2.2-8-2-4-16-2018-01471 azonosító számú „Informatikai fejlesztés a Nelson Flottalízing Kft-nél” című pályázata 14.720.316,-Ft vissza nem térítendő támogatást nyert. A projekt összköltsége 42.058.045,-Ft, a támogatási intenzitása 35%.

A Nelson Flottalízing Kft. fő tevékenységét tekintve tartósbérlettel és flottakezeléssel foglalkozó társaság. A magyar magánszemélyek tulajdonában álló cég 1992-es alakulása óta dinamikusan növekszik, amelynek a szektorra nehezedett 2008-as pénzügyi válság sem tudott komoly gátat szabni. Jelenleg 1584 darab gépkocsit kezel és több mint 300 aktív ügyféllel rendelkezik. A Nelson Flottalízing Kft. egyaránt kiszolgálja a multinacionális cégeket, de jelentős a KKV-k szerepe is.

Cégünk szolgáltatás orientált szereplőként van elsődlegesen pozícionálva, kiterjesztve ezt azzal, hogy természetesen az igényeknek megfelelően különböző szolgáltatási szinteket kínálunk. Cégünk évek óta stabil, 39 fő körüli foglalkoztatotti létszámmal dolgozik: üzletkötők, biztosítási szakemberek, pénzügyi és számviteli munkatársak, marketing munkatársak, adminisztratív dolgozók és a cég vezetése. A bevezetésre kerülő rendszer felhasználói szintén ezen csoportok lesznek.

Mivel egy komplex, a cég minden területére kiterjedő vállalatirányítási szoftvert fejlesztünk, terveink szerint a munkavállalók 95-100%-a fogja használni munkája napi szintű végzéséhez.

Cégünk vezetése megalakulása óta stabil, fő vállalatpolitikai és fejlődési célunk a hazai vállalati ügyfélkör növelése, a feladatok hatékonyabb elvégzése az új rendszerből nyerhető adatbázisra támaszkodva. Cégünk versenyképessége, piacon maradása, munkahelyteremtő-és megtartó képességének egyik feltétele, ha lépést tudnunk tartani a kor technikai elvárásaival, és kihasználjuk az infokommunikációban rejlő lehetőségeket.

A Nelson Flottalizing Kft. jelenleg nem rendelkezik olyan komplex vállalatirányítási rendszerrel, amely minden a cég szempontjából fontos munkamenetet és folyamatot, adatot közösen kezel. Jelenleg külön rendszeren történik a kezelt autótörzs (járműtörzs) adatainak pénzügyi („IFS” rendszer) és műszaki nyilvántartása, az értékesítés folyamata. A bevezetésre kerülő új rendszer segítségével a járművekre vonatkozó tárolt adatok jelenleginél sokkal szélesebb spektrumából képzett listázások, kimutatások és lekérdezések segítségével hatékonyabban lehet felvenni a kapcsolatot a célközönséggel. A közös, minden információt tároló rendszerből átláthatóbb és egyszerűbb lesz az egyes járművekhez köthető költség-haszon elemzés és lehetővé válik a munkavállalók távolról történő munkavégzése is.

A beépített figyelmeztetéseknek köszönhetően könnyebb a kintlévőségek kezelése. A cégen belüli munkamegosztás, az egymásra épülő feladatok nyomon követhetősége, valamint (a hozzáférési szintek révén) a felelősségi körök szintén jobban definiálhatók lesznek a korszerű vállalati folyamatmenedzsmentnek köszönhetően. A fejlesztés célja tehát egy olyan helyben telepített, a Nelson Flottalízing Kft. egyedi igényeire szabott komplex vállaltirányítási rendszer, mely a kinyerhető adatok révén képes alátámasztani a cég szakmai munkáját, hozzájárul a mind idő, mind pénzügyi szempontból hatékonyabb munkavégzéshez, valamint a Nelson Flottalízing Kft. jövedelemtermelő képességének infokommunikációs megoldásokkal történő erősítéséhez.

A Nelson Flottalízing Kft. 2015-ben elkezdte az „IFS” rendszerének fejlesztését. A fejlesztés után az új „IFS” rendszer kezelte az üzleti tevékenység adatait, a számlázást, az értékesítést, de nem olyan komplex és részletes módon, mint ahogyan a cég a jelenlegi piaci környezetben a hatékony munkavégzés eléréséhez megkívánja. Jelen fejlesztési projekt során az új rendszert a régi rendszerhez illesztenék oly módon, hogy a régi „IFS” rendszerben a dokumentumok nyilvántartása és az alap üzleti tevékenység marad meg, minden egyéb funkciót az új szoftver lát el. Az új rendszer interfészen keresztül kapcsolódik a korábbi „IFS” rendszerhez. A fejlesztés magában foglalja a részletes felmérést, specifikáció készítését, a rendszerterv előállítását, az implementációt, a rendszer GDPR követelményeknek való megfeleltetését, mobil applikációs technológiák kidolgozását, a rendszer tesztelését, a munkavállalók oktatást, a vállalatirányítási rendszer adatokkal történő feltöltését migráció útján, valamint a paraméterezést.

A Nelson Flottalizing Kft. a fejlesztés elvégzésével és a szükséges hardver eszközök beszerzésével a Techron Kft-t bízza meg. A Techron Kft. több mint 15 éves rendszerfejlesztési- és rendszerszervezési tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.

A projekt 2019. 10.01-én kezdődött meg és várhatóan 2020.11.30-án fejeződik be.